Κάνει καλό η πολύωρη μελέτη στο σπίτι;
Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι οι εργασίες στο σπίτι δεν βοηθούν τους μαθητές να μάθουν περισσότερα. Αντιθέτως δρουν ανασταλτικά στις σχολικές τους επιδόσεις!
Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα συγκρίνοντας τον όγκο της εργασίας στο σπίτι, με τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών. Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό ψυχολόγο Ρίτσαρντ Ουόλκερ, στις χώρες του ΟΟΣΑ, οι επιδόσεις τους ήταν χαμηλότερες στο τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA, σε σχέση με τους συμμαθητές τους που δεν έχουν τόσο φόρτο εργασίας.
Οι ερευνητές χαρακτηρίζουν «επιζήμια» την πολύωρη καθημερινής μελέτης στο σπίτι. Επομένως αντιπροτείνουν μία με δύο ώρες μελέτης την εβδομάδα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και σταδιακή αύξηση στις τελευταίες.
Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε και ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. Επίσης συνάδελφοί τους από το Πανεπιστήμιο του Ντιουκ συστήνουν η μελέτη στο σπίτι να μην ξεπερνάει τα 15 λεπτά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, για να αυξάνεται 10 λεπτά τον χρόνο τα επόμενα έτη.